Saturday, March 31, 2012

Berita Malam

Abu Hassan Kemalangan

Sekitar jam 7.00 malam sebentar tadi, saya menerima panggilan telefon daripada Norhar. Beliau memaklumkan Abu Hassan Asyari ditimpa kemalangan sekitar 45 minit yang lalu. Katanya lagi, Abu dilanggar oleh sebuah lori. Norhar menganggarkan lori tersebut bersaiz 3 tan?

Peristiwa berlaku ketika kedua-dua mereka dalam perjalanan pulang ke rumah daripada ibu pejabat PERTIS. Kata Norhar, secara tiba-tiba sebuah lori datang dan terus melanggar Abu yang kebetulan berjalan di sebelah jalanraya. Kata Norhar lagi, mereka bukannya berjalan di tengah jalan, tetapi di tepi jalan raya seperti biasa. Kata Norhar lagi, secara tiba-tiba sahaja beliau mendengar Abu menjerit “Aduh” dan terus terbaring di atas jalan raya. Nasib baik kena bahagian tepi lori. Alhamdulillah kerana Abu cepat dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Kebetualn pula, semasa Norhar menghubungi saya, saya belum pun sampai sejam tiba di kampung di Melaka. Jadi tak dapatlah ziarah Abu buat masa ini. Walau bagaimanapun, berita kemalangan yang menimpa Abu telah pun saya maklumkan kepada hampir semua AJK Pusat PERTIS.

Perkembangan terakhir yang saya tahu, tangan Abu kena simen. Dapat MC tapi saya tak pasti berapa hari. Saya doakan semoga Abu cepat sembuh. Mudah-mudahan Abu bersabar.

Untuk maklumat bersama, Abu Hassan merupakan seorang kakitangan yang bertugas di Jabatan Kerjaraya Malaysia. Beliau juga merupakan Setiausaha Agung Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS).

Salam dari Melaka.

No comments: