Wednesday, March 7, 2012

Tahniah Kepada Yang Berjaya

Hari ini, keputusan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) diumumkan. Beberapa orang calon cacat penglihatan turut menerima keputusan masing-masing hari ini.



Kepada yang berjaya, tahniah diucapkan. Mungkin anda sudah mula mencongak IPT mana yang menjadi pilihan untuk melanjutkan pengajian selanjutnya.

Berdasarkan maklumat yang sampai ke peti SMS saya, di utara tanah air ada calon cacat penglihatan yang berjaya memperolehi 2A dan 2B. Manakala di Lembah Kelang, antara pencapaian terbaik ialah 1A dan 4B.

Manakala yang tidak begitu berjaya, jangan berputus asa. Peluang untuk anda menempa kejayaan masih terbuka. Kalau pun tidak dalam bidang yang serupa, kejayaan yang diidamkan mungkin menanti anda di bidang yang lain.

Kepada penuntut di tingkatan 6 atas tahun ini, jadikan keputusan yang diterima oleh abang-abang dan kakak-kakak anda hari ini sebagai pembakar semangat untuk meraih kejayaan yang lebih gemilang. Sepatutnya anda sudah pun memulakan langkah untuk memastikan bahawa pada bulan Mac tahun hadapan, andalah orang yang paling gembira dan keluarga andalah keluarga yang paling bahagia sekali.

Kepada yang berjaya, tahniah dan bersyukurlah; kepada yang kurang berjaya, bersabarlah; kepada yang masih berjuang dalam pelajaran, teruskan dengan semangat, azam dan cita-cita untuk menempa kejayaan.

No comments: