Wednesday, November 25, 2009

Basri Masih Menderita

Sebentar tadi, sekembali sahaja saya ke hotel dari Singapura, saya terus menerpa ke komputer untuk menyemak email. Berikut adalah isi email yang saya terima dari Along Zahari:




Rakan-rakan sekalian,

Pada hari Khamis lalu, 19/11/2009, pihak hospital telah berjaya mendapatkan penderma darah untuk Basri dan pembedahan pun telah dapat dijalankan. Bagaimanapun, menurut isteri beliau, satu lagi pembedahan terpaksa dilakukan tengah hari tadi untuk membuang nanah di tempat yang dibedah pada hari Khamis itu. Dikhuatiri nanah itu akan merebak ke bahagian lain.

Itulah senario terkini saudara Basri.

Along Zahari


Nampaknya penderitaan yang sedang ditanggung oleh Basri masih belum berakhir. Sungguh hebat penderitaan yang sedang ditanggung beliau dan keluarganya. Saya semakin kagum dengan ketabahan yang ditunjukkan oleh Basri serta keluarganya dalam menghadapi ujian Allah ini. Bak kata pepatah, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.



Saya turut bersyukur kerana di antara kita, masih ada insan yang masih sudi membantu Basri. Masing-masing dengan cara masing-masing memberi bantuan. Setidak-tidaknya Saudara Along Zahari sentiasa membekalkan kepada kita dengan maklumat terkini mengenai Basri. Selain itu, saya juga dapat maklumat, secara senyap-senyap Saudara Along Zahari turut membantu Basri dalam meringankan bebanan beliau. Terima kasih Along!

Sekali lagi, saya menyeru kepada yang berkemampuan, marilah sama-sama kita terus membantu Basri dalam mengharungi hidupnya. Semalam Basri telah membahagiakan kita dengan bakat permainan gambusnya. Hari ini marilah sama-sama kita membahagiakan beliau pula. Mudah-mudahan hari esok Allah pula akan membahagiakan kita.

Salam dari JB.

No comments: