Wednesday, June 2, 2010

Menghadiri Sidang Media di Pusat Konvensyen Sime Darby



Petang tadi, sekitar jam 4.00 petang, saya telah menghadiri satu sidang media di Pusat Konvensyen Sime Darby di Bukit Kiara, Kuala Lumpur. Sidang media ini adalah untuk mempromosikan Majlis Makan Malam Amal Berkat Bersama PERTIS – Karyawan Malaysia. Tiga pihak yang telah menghadiri sidang media ini ialah Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS), Persatuan Karyawan Malaysia dan juga Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM).





Kehadiran saya yang turut ditemani isteri dalam sidang media ini adalah selaku Naib Yang Dipertua PERTIS. Lain-lain wakil PERTIS dalam sidang media ini termasuklah En. Zamzuri Ghani selaku Bendahari Kehormat, En. Mohd Hafiz Halim selaku Pengerusi Biro Ekonomi dan juga penyelaras program, En. Ahmad Samsuri selaku AJK Kecil Biro Ekonomi serta Pn. Shahrul Bariah selaku kakitangan sambilan di PERTIS.



Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat pula diwakili oleh Pn. Halijah Yahya, Timbalan Ketua Pengarah Bahagian Operasi, Jabatan Kebajikan Masyarakat, Tn. Sheikh Abu Bakar Abdul Hamid, Timbalan Pengarah Bahagian Pembangunan Komuniti, Jabatan Kebajikan Masyarakat, serta beberapa orang pegawai lain.







Para wakil Karyawan Malaysia pula diketuai oleh Dato’ Freddie Fernandez. Beliau turut disertai oleh beberapa orang artis ternama. Antara mereka termasuklah Radhi OAG, Datin Paduka Juli Sudero, Bianda serta beberapa orang yang lain.



Selain itu, para wartawan daripada beberapa akhbar utama juga turut hadir dalam sidang media ini. Kumpulan ini diketuai oleh Berita Nasional Malaysia (BERNAMA).

Sepertimana yang dinyatakan di atas, sidang media ini bertujuan untuk mewar-warkan Majlis Makan Malam Amal Berkat Bersama PERTIS – Karyawan. Majlis tersebut akan diadakan pada 18 Julai 2010 (Ahad) di Pusat Konvensyen Sime Darby ini. Tujuan utama majlis ini ialah untuk mengutip dana untuk PERTIS bagi membolehkan PERTIS melaksanakan pelbagai aktiviti yang telah dirancang. Ia juga selaras dengan usaha PERTIS untuk mengurangkan pergantungannya kepada kerajaan semata-mata sebagai sumber dananya. Selain itu, ia juga bertujuan untuk memasyarakatkan PERTIS,agar kewujudan PERTIS sebagai entiti badan bukan kerajaan (NGO) disedari oleh masyarakat.



Selain daripada jamuan makan malam, majlis itu nanti juga akan diserikan dengan persembahan para artis terkenal. Antara yang telah mengesahkan penyertaan mereka termasuklah M. Nasir, Ramli Syarif, Mawi, Radhi OAG, Datin Paduka Juli Sudero, Bianda dan lain-lain lagi.

Mengikut rancangan, majlis makan malam tersebut akan dirasmikan oleh YB Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat. Kerana itulah juga dalam sidang media ini, wakil KPWKM turut hadir dan akan memberikan kerjasama padu untuk menjayakan majlis itu nanti.



Menurut Dato’ Freddie Fernandez, sebanyak 80 meja telah diperuntukkan untuk dijual bagi menjayakan majlis makan malam itu nanti. Di sini, saya ingin mengambil kesempatan menyeru terutamanya kepada sektor korporat serta para individu yang berkemampuan untuk membeli meja atau meja-meja berkenaan sambil menyumbang kepada tabung PERTIS.

Akhir sekali, saya mewakili PERTIS, ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih khususnya kepada Persatuan Karyawan Malaysia serta Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat kerana sudi bekerjasama dengan PERTIS untuk menjayakan majlis makan malam seperti di atas. Ucapan terima kasih yang tidak terhingga juga ditujukan kepada pihak media yang telah hadir dalam sidang media kali ini. Kepada semua pihak yang akan memberikan sumbangan, saya dahului dengan ucapan terima kasih yang tidak terhingga. Semoga dengan adanya sumbangan ikhlas daripada anda semua, PERTIS akan mampu untuk lebih berdikari untuk kepentingan para ahlinya dan juga untuk kepentingan golongan cacat penglihatan umumnya.

3 comments:

pen buruk ™ said...

Tahniah atas usaha berterusan pihak PERTIS di dalam memajukan golongan OKU penglihatan. semoga dana yang dikumpul nanti dapat meningkatkan lagi kualiti aktiviti untuk OKU penglihatan.

wanitasuci said...

sALAM cIKGU
Izinkan saya meingiklan program anjuran ini di blog saya.

Cikgu Zakaria said...

Kepada wanitasuci, saya ucapkan jazakillah khairan kathiran di atas kesudian anda untuk ikut serta berperanan. Kecil tapak tangan, dewan konvensyen Sime Darby saya tadahkan.