Tuesday, June 10, 2014

Aziz Syarif Kembali Ke Rahmatullah



Sekitar jam 1.37 pagi sebentar tadi, saya menerima SMS pertama yang memaklumkan Saudara Aziz bin Syarif telah kembali ke rahmatullah. Ini diikuti dengan beberapa panggilan telefon dan SMS seterusnya yang memaklumkan berita yang sama. Terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kepada rakan-rakan yang sudi berkongsi maklumat. Menurut maklumat yang saya terima, Saudara Aziz Syarif telah menghembuskan nafas terakhirnya di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) sekitar waktu maghrib tadi.



Perkhabaran terakhir mengenai Allahyarham saya dengar ketika berlangsungnya mesyuarat agung tahunan PERTIS lebih seminggu yang lalu. Saudara Osman Nordin Omar yang juga merupakan rakan serumah Allahyarham ada menceritakan mengenai situasi terkini Allahyarham ketika itu. Antara lain katanya, Aziz sering mengadu beliau sakit dada dan adakalanya sukar untuk bernafas. Kata Osman lagi, beliau dan dua rakan serumah lagi sentiasa bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan. Saya akan cuba berkongsi kisah lanjut mengenai Allahyarham pada kesempatan yang lain, insha-Allah.

Kepada ahli keluarga Allahyarham, takziah saya ucapkan. Sebagai salah seorang sahabat, sudah tentu kita sama-sama kehilangan seorang rakan yang tidak pernah tahu erti kesedihan. Marilah kita sama-sama berdoa semoga Allah mengampunkan apa jua dosa beliau dan seterusnya menempatkan Allahyarham bersama-sama dengan mereka yang mendapat keredhaan-Nya sepanjang masa.

Alfatihah ....


No comments: