Thursday, August 23, 2012

Bayi Comel Cikgu Mohd Jais



Pada tengah hari semalam (22 Ogos), saya sekeluarga telah mengunjungi rumah Cikgu Mohd Jais. Selain berhari raya, tujuan kunjungan kami juga ialah untuk menziarahi isterinya, Yusma, yang baru sahaja beberapa hari melahirkan anak keempat mereka. Tahun ini, Cikgu Jais sekeluarga berhari raya di Kuala Lumpur sahaja.



Kebetulan pula, sewaktu saya tiba di rumah Cikgu Jais, ayahnya turut ada bersama. Katanya, beliau (ayah Cikgu Jais) sudah pun berada di Kuala Lumpur sejak hari raya kedua lagi. Maklumlah, hendak tengok cuculah katakan.



Saya telah pun mengenali ayah Cikgu Jais sejak tahun 1975 lagi. Sejak itu dan sehingga kini keramahannya tidak berubah. Sebab itulah orang seperti ayahnya mudah mendapat kawan dan kenalan di mana juga beliau pergi.



Bayi Cikgu Jais yang ini comel dan sihat orangnya. Hanya ketika lahir bayi ini mengalami sedikit masalah kesihatan, tetapi kini bayi ini sudah sihat sediakala. Bayi comel ini diberi nama Amani Zahraa.

Sekitar setengah jam juga saya sekeluarga di rumah Cikgu Jais. Kami harus meminta diri kerana selepas zohor saya sekeluarga akan bertolak ke Pahang pula untuk bertemu dengan keluarga dan sanak saudara di sana.



Kepada Cikgu Jais dan keluarga, tahniah diucapkan. Anda suami isteri harus merafakkan setinggi-tinggi syukur ke hadhrat Ilahi. Walaupun anda berdua sama seperti saya, tetapi keempat-empat cahaya mata anda telah ditakdirkan lebih sempurna daripada kita.

Salam dari Kuantan.

No comments: