Friday, August 31, 2012

Menghadiri Majlis Perkahwinan Anak Perempuan Dr. Hasnilawati






Dr. Hasnilawati Mohamad merupakan seorang doktor perubatan yang mengendalikan klinik sendiri di Wangsa Maju, Kuala Lumpur. Klinik kendalian beliau, iaitu Klinik Ampang terletak bersebelahan dengan Bank Simpanan Nasional (BSN) Wangsa Maju. Saya sekeluarga memang sudah bertahun-tahun berurusan dengan klinik beliau bila ada keperluan kesihatan. Bahkan beberapa orang guru di sekolah tempat saya bertugas turut berurusan dengan klinik beliau bila ada keperluan sedemikian. Agaknya salah satu keistimewaan Dr. Hasnilawati ialah, beliau akan memberikan penerangan mengenai masalah kesihatan yang kita hadapi selagi kita bertanya. Hal inilah agaknya yang amat disenangi dan sangat digemari oleh para pesakit beliau.



Mungkin kerana saya sekeluarga sudah lama mengenali beliau, maka itulah hubungan kami bukan setakat antara doktor dan pesakitnya. Maka itulah juga saya sekeluarga sudah beberapa kali bertandang ke rumah Dr. Hasnilawati yang kebetulan letaknya tidaklah berapa jauh daripada rumah saya. Hanya Dr. Hasnilawati dan keluarganya sahaja yang masih belum berkesempatan untuk bertandang pula ke rumah saya.



Sebentar tadi, saya sekeluarga telah berkesempatan menghadiri majlis perkahwinan anak sulung Dr. Hasnilawati. Majlis telah diadakan di sebuah premis di Taman Melawati, berhampiran Kuala Lumpur. Saya telah tiba di lokasi majlis sekitar jam 8.15 malam. En. Wan Aminuddin, suami Dr. Hasni telah menyambut kehadiran saya dengan begitu mesra. Majlis yang serba sederhana ini cukup meriah dengan kehadiran para tetamu yang pelbagai.



Pengantin perempuan ialah Dr. Wan Fatimah Nabila binti Wan Aminuddin merupakan anak sulung Dr. Hasnilawati. Manakala pengantin lelaki pula ialah Dr. Sulthanul Arifiin bin A. A. Basheer Ahamed. Kedua-duanya doktor perubatan yang sedang bertugas di dua buah hospital kerajaan di sekitar Kuala Lumpur. Khabarnya kedua-dua mempelai ini telah bertemu sewaktu mereka sama-sama menuntut di tahun akhir dalam jurusan perubatan di Ucraine.

Setelah sekitar 50 minit di majlis berkenaan, saya sekeluarga pun meminta diri untuk pulang. Kepada Dr. Hasni dan En. Wan, terima kasih banyak-banyak kerana sudi mengundang saya sekeluarga untuk menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan kalian.























Kepada Dr. Wan Fatimah Nabila dan Dr. Sulthanul Arifiin, kami ucapkan selamat penganin baru. Manakala kepada Dr. Hasni dan En. Wan, kami ucapkan selamat menerima menantu. Kalau ada rezeki tahun depan boleh timang anak dan cucu pula, insha-Allah.

No comments: