Sunday, January 3, 2016

Selamat Kembali Semula Ke Sekolah



Hari ini (3 Januari) merupakan hari pertama persekolahan bagi 4 buah negeri, iaitu Kelantan, Terengganu, Kedah dan Johor. Manakala bagi negeri-negeri lain pula, hari ini merupakan hari terakhir cuti persekolahan.

Kepada semua murid di seluruh negara, saya ucapkan selamat kembali semula ke sekolah. Kepada semua murid tahun 1 pula, saya ucapkan selamat menjejakkan kaki ke alam persekolahan. Kepada murid-murid yang bakal menjejakkan kaki ke alam sekolah menengah, selamat bertukar suasana persekolahan.

Manakala kepada semua rakan pendidik yang bertugas di sekolah, saya yakin kita sama-sama sudah pun memulakan tugas kita sejak awal minggu ini lagi dengan menghadiri beberapa mesyuarat di sekolah. Bahkan khabarnya ada juga sekolah yang sudah pun mengadakan mesyuaratnya lebih awal dari itu.

Di sesetengah sekolah pula, hari ini merupakan hari pendaftaran untuk murid-murid tahun 1 atau tingkatan 1. Ada juga sekolah yang mengadakan taklimat untuk ibu bapa dan murid pada hari ini. Saya sendiri telah bertolak dari rumah seawal jam 8.15 pagi untuk menghadiri satu taklimat di sekolah anak tunggal kami.

Kepada semua pendidik dan anak didik, selamat kembali semula ke sekolah untuk tahun 2016. Semoga harapan untuk melahirkan generasi yang cemerlang dunia akhirat akan terkabul, insha-Allah.


No comments: