Wednesday, August 5, 2009

Bicara Blog Baru

"Tinta Intelek"

Petang tadi, kira-kira setengah jam sebelum maghrib, seorang lagi
rakan yang cacat penglihatan menghantar SMS kepada saya dan
memaklumkan bahawa dia sudah pun mempunyai blog sendiri. Sudah tentu
saya gembira dengan berita yang disampaikan. Saya segera mengucapkan
tahniah dan berpesan supaya beliau aktif dengan penulisan yang
bermanfaat dan bernas demi kepentingan "orang kita" juga.

Rakan yang saya maksudkan ialah Saudara Zamzuri bin Ghani.
Kemunculan beliau dalam dunia maya mempunyai signifikan yang
tersendiri. Pada masa ini, beliau sedang menyempurnakan ijazah
kedoktorannya dalam bidang kaunseling di Universiti Malaya. Justeru,
sudah tentulah buah fikiran orang seperti beliau amat diperlukan dalam
mengharungi dunia yang kian bergelombang dengan cabaran ini.

Selepas isya tadi, saya sempat juga menjenguk sebentar di blognya.
Menarik apa yang disampaikan. Kepada yang sudi untuk ke blog beliau,
sila klik di karisma gemilang pada pautan yang bertajuk Laman Sesawang
Kendalian Blogger Cacat Penglihatan. Alamat lengkap blog beliau ialah
www.tintaintelek.blogspot.com

Sekali lagi, tahniah diucapkan kepada Saudara Zamzuri.

No comments: