Saturday, March 29, 2014

Sudahlah Tu Tok Bomoh



Beberapa hari yang lalu, tok bomoh cari publisiti lagi. Kali ini beliau beserta beberapa orang pengikutnya berbomoh pula di satu kawasan perairan. Kononnya di sekitar pulau sembilan. Kali ini beliau beraksi untuk menimbulkan mayat pula. Antara peralatan yang digunakan termasuklah teropong ajaib jenama IMZ001, alat pengait jenama IMZ002 dan juga tongkat sakti jenama IMZ003. Tapi kali ini tak nampak pula tikar pandan terbang zam zam ala kazam. Bot yang digunakan pula tidak pasti siapa yang punya.

Agaknya tok bomoh ni salah maklumat. Kapal terbang MH370 dikatakan berakhir di Lautan Hindi bukannya di sekitar Selat Melaka. Tok tersalah lokasi tu! Nasib baiklah tak ada apa yang timbul. Kalau buatnya sang jerung yang tiba-tiba muncul, tak tahulah tok sempat lari atau tidak.

Bila orang kata kapal terbang tu di laut, tok ke laut. Lepas ni, kalau ada maklumat kata kapal terbang tu di gunung, mungkin tok akan ke bukit pula. Kalau tak larat daki bukit, naik busut pun jadilah agaknya. Kenapa tok tak jadi orang yang mula-mula beritahu di mana sebenarnya lokasi kapal terbang tu? Agaknya ilmu tok belum khatam lagi!

Saya nak cadangkan agar tok cuba pergi ke Diego Garcia pulak. Manalah tahu tok akan jadi orang pertama yang dapat temui sesuatu di situ. Kalau benar terjadi macam tu, barulah gempak dibuatnya! Tok tahu tak Diego Garcia tu di mana?

Orang lain cari dengan kapal terbang atau dengan kapal laut. Mereka redah ombak, redah gelombang besar dan juga redah cuaca buruk. Mereka guna pelbagai alat canggih. Tok pulak, kait-kait saja. Kat mana tok belajar ni?

Rasanya tok ni kurang satu alat lagi, bangsi hikmat. Mana pergi alat tu tok? Kalau tak silap, bangsi hikmat tu bila ditiup dengan niat untuk dapatkan sesuatu, maka kita akan dapat apa yang diniatkan. Bangsi hikmat yang P. Ramlee guna dalam filem Doremi tu, tok punya ke?

Khabarnya beberapa hari lalu tok kena marah dengan seorang kakitangan wanita sebuah hotel. Hotel mana tu tok? Saya dengar suara kakitangan wanita tu bukan main garang lagi. Kenapa tok tak tampar saja kakitangan wanita tu? Kalau dengan Khairy Jamaluddin bukan main lagi tok nak tampar dia. Kenapa dengan kakitangan wanita hotel tu tok macam kecut beruk? Takut perempuan Ke???

Tok kata, pernah tampar buaya. Buaya apa yang tok pernah tampar tu? Buaya putih ke, buaya tembaga ke atau buaya darat?

Saya bukan nak persendakan tok. Sebaliknya saya cukup hormat pada tok. Maklumlah tok khabarnya ada terima darjat sampai bergelar datuk. Dari mana tok dapat pingat tu?

Lepas ni tok nak ke mana pulak?

Sudah lah tu tok!!!


No comments: