Tuesday, January 11, 2011

Rosli Yaakub Kembali Ke Rahmatullah (Kemas Kini)

Sebagaimana yang telah saya paparkan menerusi blog ini, salah seorang wsahabat kita, Saudara Rosli Yaakub telah menyahut panggilan Ilahi pada awal pagi tadi. Saya dimaklumkan bahawa jenazah beliau telah selamat dikebumikan di perkuburan Islam Pantai Dalam sekitar jam 11.45 pagi sebentar tadi. Upacara pengkebumian tersebut turut dihadiri oleh keluarga terdekat Allahyarham, termasuklah anak-anaknya. Turut hadir ialah sahabat serta rakan taulan beliau yang berkesempatan.

Demikianlah perancangan Allah. Hari ini Saudara Rosli telah menempuh saat sepertimana yang telah dijanjikan untuk beliau. Sesungguhnya kita juga akan melaluinya pada masa dan saat yang tetap menjadi rahsia.

Kepada keluarga serta sanak saudara Allahyarham, saya ucapkan takziah. Bersabarlah menempuh ujian dari Allah. Sesungguhnya daripada Allah kita datang dan kepada-Nyalah kita akan kembali.

Di sini, saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada En. Mohd Bukhari yang turut hadir pada upacara pengkebumian Saudara Roslii Yaakub. En. Bukhari turut hadir bagi mewakili saf kepimpinan PERTIS di semua peringkat.

Sekali lagi, alfatihah untuk Allahyarham Saudara Rosli Yaakub.

No comments: