Sunday, March 13, 2011

Maklumat Lanjut Sesi Demo Panel E-Braille Quran Di Terengganu

Sebagaimana yang telah saya maklumkan menerusi blog ini pada 1 Mac lalu, satu lagi sesi demo penggunaan Panel E-Braille quran Teaching Aid akan diadakan di Terengganu. Sebagaimana biasa juga, sesi kali ini akan dianjurkan oleh pasukan penyelidik daripada Fakulti Kejuruteraan Mekanikal (FKM) Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan juga Persatuan Orang-orang
Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS). Sesi kali ini akan berlangsung di bilik Gamelan 4, Hotel Premula, Kuala Terengganu. Ia akan berlangsung pada 14 dan 15 Mac (Isnin dan Selasa) 2011.



Pada 14 Mac 2011 (Isnin), di sebelah paginya, pasukan penyelidik akan dibawa melawat ke pejabat PERTIS Terengganu. Dalam lawatan itu nanti, pasukan penyelidik akan didedahkan dengan perjalanan kelas pengajian Alquran Braille khususnya di Terengganu. Bagi saya, pendedahan ini penting terutamanya kepada pasukan penyelidik. Manakala di sebelah petangnya pula, sesi demo akan diadakan khusus buat para jemputan khas.

Pada 15 Mac (Selasa) 2011 pula, sesi demo akan diteruskan lagi di Hotel Premula. Terdapat dua sesi yang akan dijalankan pada tarikh berkenaan. Sesi pertama akan bermula pada jam 9.00 pagi hingga jam 11.00 pagi. Manakala sesi kedua pula akan bermula pada jam 2.30 petang dan akan berakhir pada jam 4.30 petang. Kedua-dua sesi ini dibuka untuk tontonan awam.

Dengan ini, kepada seluruh ahli PERTIS Terengganu, bukan ahli PERTIS, mereka yang berpenglihatan dan mereka yang berminat dipersilakan untuk melihat sendiri panel E-Braille Quran Teaching Aid yang telah dihasilkan oleh pasukan penyelidik tempatan. Saya turut dimaklumkan, lebih banyak panel akan diketengahkan dan beberapa ciri terkini (penambahbaikan) juga akan dapat dilihat.

Kita jumpa di sana nanti!

Salam dari Kuantan.

No comments: