Saturday, December 12, 2009

Bicara Peristiwa

Selamat Pengantin Baru Kepada Nadia Dan Sulaiman



Sekitar jam 4.00 petang tadi, saya sempat ke Persatuan Orang-orang Buta Malaysia (MAB) di Brickfields untuk menghadiri majlis perkahwinan 2 orang bekas anak murid saya. Kedua-dua bekas anak murid saya yang dimaksudkan ialah Sulaiman Syukur dan isterinya Noornadia Amran. Noornadia pernah menjadi murid saya ketika beliau di tingkatan 4 dan 5 di SMPK Setapak, Kuala Lumpur. Manakala Sulaiman pula ialah ketika saya mengajar di SMK Haji Zainul Abidin, Pulau Pinang sekitar 10 tahun lalu. Masa begitu cepat berlalu. Kalau dahulu kedua-dua mereka adalah murid-murid saya, kini mereka sudah berumah tangga dan berstatus suami dan isteri.



Majlis jamuan bersempena perkahwinan mereka telah diadakan di dewan kafetaria MAB. Walaupun majlis ini sederhana sahaja, tetapi ia tetap meriah. Ramai juga rakan-rakan Nadia dan Sulaiman yang hadir. Ramai juga di antara mereka merupakan bekas anak murid saya belaka.





Majlis turut diserikan dengan persembahan nyanyian dari rakan-rakan Nadia sendiri. Antaranya ialah persembahan nyanyian daripada Khairul Azmi. Khairul Azmi juga merupakan bekas anak murid saya. Suaranya memang merdu bila menyanyi.



Kepada Sulaiman dan Nadia, cikgu ucapkan selamat pengantin baru. Rumah tangga yang bahagia adalah impian semua yang bergelar suami dan isteri. Suasana alam berumah tangga tidak sama dengan alam percintaan sewaktu di sekolah atau ketika sebelum diijabkabulkan. Kesabaran, saling faham-memahami serta bersyukur dengan apa yang ada amat penting untuk memngekalkan kebahagiaaan rumah tangga.



Kepada kedua-dua bekas anak murid, diucapkan selamat pengantin baru. Semoga sentiasa dalam keberkatan dan rahmat Allah hendaknya, dan semoga kekal bahagia sehingga ke akhir hayat.

No comments: