Thursday, September 22, 2011

Berita Malam

Rosiah Tenat

Sekitar jam 7 malam sebentar tadi, saya menerima panggilan telefon daripada Saudara Ahmad Shaha bin Mohd Hanafiah. Oleh kerana saya sedang ada urusan lain ketika itu, panggilan beliau dijawab oleh isteri saya. Saya dimaklumkan kemudiannya, isteri beliau sedang berada dalam keadaan tenat pada masa ini. Khabar tersebut telah disahkan oleh beberapa orang rakan yang turut menghubungi saya kemudiannya. Saya cuba menghubungi semula Saudara Ahmad Shaha beberapa kali namun gagal.

Isteri Saudara Ahmad Shaha, Pn. Rosiah Kamaruddin. Sudah berbelas tahun sakit. Saya sendiri tak pasti penyakit yang dihidapi beliau. Untuk pengetahuan kita bersama, Pn. Rosiah juga merupakan Ahli Seumur Hidup Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS). Kalau tak silap saya, pada masa ini Rosiah sedang dirawat di Hospital Manjong, Perak.

Semoga Saudara Ahmad Shaha tabah dan sentiasa bersabar dalam menghadapi ujian daripada Allah. Saya memahami bahawa ujian yang sedang beliau hadapi memang getir dan memerlukan sokongan padu daripada kita selaku sahabat dan rakan lamanya. Untuk maklumat bersama, Saudara Ahmad Shaha juga berada dalam keadaan yang tidak sihat pada masa ini.

Marilah kita bersama-sama berdoa semoga Pn. Rosiah akan sembuh dengan cepat. Sesungguhnya daripada Allah kita datang, maka kepada Allah juga kita kembali.

1 comment:

mohd sayuti omar said...

Didoakan semoga Pn Rosiah sihat sejahtra dan diberkati Allah s.w.t. Wassalam. MSO.