Monday, September 12, 2011

Selamat Berangkat

Malam ini, salah seorang anak saudara kami telah berangkat ke Mesir. Tujuan beliau ke Mesir ialah untuk meneruskan pengajiannya di negara berkenaan dalam jurusan perubatan.

Berdasarkan keputusan SPM baru-baru ini, beliau telah mendapat tawaran untuk melanjutkan pengajiannya dalam bidang perubatan dari 3 universiti termasuklah sebuah dari Mesir. Akhirnya, beliau telah membuat pilihan sendiri iaitu dengan memilih Mesir sebagai destinasi pengajiannya. Kami seluruh keluarga akur sahaja dengan keputusan yang dibuatnya sendiri.

Sekitar jam 8.15 malam sebentar tadi, anak saudara kami itu telah membuat panggilantelefon kepada isteri saya dengan memaklumkan beliau sudah pun berada di KLIA. Sebelumnya, beliau telah bertolak ke KLIA dari lapangan terbang Kuantan. Mengikut jadual, beliau akan bertolak ke Mesir pada jam 10.00 malam ini.

Sebelum itu, pada Sabtu lepas, sadu kenduri doa selamat kecil telah diadakan di Kuantan. Oleh kerana kesihatan isteri saya tidak mengizinkan, maka rancangan saya sekeluarga untuk kembali ke Kuantan bagi sama-sama menghadiri kenduri berkenaan telah terbatal.



Kepada Naqib (yang kedua dari kiri), diucapkan selamat berangkat. Kami seluruh keluarga iringi keberangkatan Naqib ke Mesir dengan doa dan harapan semoga akan pulang dengan membawa kejayaan, insha-Allah.

No comments: