Friday, September 2, 2011

Tergendala



Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf khususnya kepada para pengunjung blog ini. Nampaknya sejak Rabu lalu tiada posting baru. Sebenarnya, ada perkara yang ingin saya kongsikan, namun begitu kekangan kemudahan internet di tempat saya di Melaka menyebabkan ianya telah tergendala.

Sejak Rabu lalu, saya telah pun berada di kampung sendiri, iaitu di Melaka. Walau bagaimanapun, kemudahan komunikasi menerusi broadban nampaknya sangat tidak memuaskan. Justeru, saya tidak dapat melayari internet. Kebetulan lokasi kampung saya di kawasan luar bandar, iaitu kira-kira 52 km dari Bandaraya Melaka. Kawasan terhampir yang boleh saya kunjungi untuk akses kepada internet dengan baik ialah Jasin, kira-kira 24 km dari rumah saya. Demikianlah.

Saya pun tak pasti sama ada wakil rakyat kampung saya sama ada ahli parlimennya atau ADUNnya tahu atau tidak bahawa kawasan yang mereka wakili menghadapi masalah untuk akses kepada internet. Tolong bantulah untuk merapatkan jurang ICT dan kemudahan internet antara kawasan luar bandar dengan kawasan bandar. Dr. Rais Yatim bukan main lagi melaung di KL supaya rapatkan jurang ICT di antara kedua-dua kawasan ini, apa pula peranan anda berdua selaku wakil-wakil rakyat di kawasan luar bandar???

Waktu ini, saya dapat akses kepada internet dengan baik kerana saya sedang berada di pusat bandaraya Melaka kerana mengikuti adik perempuan saya untuk urusan beliau. Jadi kesempatan yang ada saya ambil untuk menghantar posting ringkas ini.

Sempat juga saya membaca bahan yang telah dipostingkan oleh Mat Geleng menerusi SMPKSetapak Group. Macam itulah Mad Geleng. Nampaknya anda tidak lagi hanya sekadar pandai bercakap sahaja. Kali ini anda sudah pandai pula menyumbang. Bila lagi akan ada blog sendiri? Kaveinthran tentu tahu siapa si Mat Geleng tu!

Salam dari Melaka.

No comments: